4 Ekim 2016 Salı

Tuvalet eğitimi - Dışarıda ne yapacağız? -


Konuya girmeden önce tuvalet eğitimine yeni başlayacaklar için daha önce yazdığım 'tuvalet eğitimine başlarken', 'tuvalet eğitimi - gündüz alışkanlığı' ve 'tuvalet eğitimine yardımcı kitaplar'  yazılarımın linklerini eklemek istiyorum. Okumak isterseniz aşağıya taklamınız yeterli, işinize yarayacağını düşünüyorum o yüzden bir göz atmanızı tavsiye ederim. 😉




Tuvalet eğitiminin ilk zamanları evde olmak işinizi kolaylaştırır. Ama biz, aslında ilk günden sonra rutinimize dönmüş, günde 2 kere yeniden parka inmeye başlamıştık. (İlk gün çok fazla kaçırdığı için bir türlü hazırlanıp evden çıkamamıştık)

Tuvalet eğitimi genellikle havalar güzel gittiğinde veriliyor, e havalar güzelken çocukları eve kapatmak da bana biraz ceza gibi geliyor açıkçası. O yüzden dediğim gibi en başından itibaren biz park saatlerimizi aksatmadık.

İlk iki hafta kadar parkta da kaçırdı. Sitede olduğu için yukarı çıkıp üstümüzü değiştirdik, bazen de yanımda yedek kıyafet götürdüm, orda değiştirdim, nasılsa banyo yapıyorlar sonrasında.

Sitede 3 çocuk beraber başlamışız eğitime. Yaşları da çok yakındı. Yukarı çıkarmak yerine kuytu köselere çişe tuttular çocukları onlar mesela, bizimkine bir kere bile öyle kucağımda tutup yaptıramadım, tedirgin oldu. Ben de ısrarcı olmak yerine her seferinde eve çıkardım tuvalete.

Erkek anneleri çiş konusunda daha şanslı tabi. Yanınızda pet şişe falan taşısanız yeter, elbette sadece çişi geldiği sürece. 🙈 Yine arabada, AVM'lerde ya da evden uzaklaştığınızda da yanınızda mutlaka bir pet şişe bulundurmanız işinizi kolaylaştırır. Ha bulamadınız, plastik bardak da olur mesela. Valla işiniz kolay bu açıdan. Ama kakası geldiğinde sorun olabilir, yine benim gibi kızı olanlar da ne yapabiliriz diye düşünebilirler.

Bir kere eğer benim kızım gibi kucağınızda tutmanızdan rahatsız ve tedirgin oluyorlarsa yanınızda tuvalet adaptörü ya da lazımlık taşımak zorundasınız.

Eğer sırf bu iş için üretilmiş bir şeyler arıyorsanız araştırmalarım sonucu iki farklı ürüne rastladığımı söylemek isterim. İkisi de çok kullanışlı görünüyordu.

Biri Potette marka taşınabilir lazımlık. Hem tuvalet adaptörü gibi hem de dışarıda tuvalet olmayan yerlerde lazımlık gibi kullanılabiliyor. Üstüne çöp poşetlerinden geçiriyorsunuz, poşetin içine de iki mendil atıyorsunuz, işiniz bitince de yıkama derdi falan olmuyor direk poşeti çöpe atıyorsunuz. Farklı sitelerde faklı fiyatlara satışı var ve 50TL civarı. Bu ürünle ilgili yorumlar genellikle hep iyiydi, bir tek dikkatimi çeken bir annenin çok alçak olduğunu söylemeseydi. Karar sizin elbette... Marka adını yazıp Google'da aratınca görsellerden nasıl kullanıldığını daha rahat anlarsınız.

Bir diğer ürün de My Carry Potty taşınabilir lazımlık. Eğer bebeğiniz tuvaletten korkuyorsa ve lazımlık alacaksanız iki kere masraf yapmadan hem evde hem de dışarıda kullanabilirsiniz. Farklı desenlerde satılan ürün  kapaklı ve çanta seklinde. Bu ürünün dezavantajı yer kaplaması, elbette pusetinizin sepeti yeterince büyükse o zaman problem değil, bir de poşet takılmadığı için yıkamak gerekiyor. Fiyatı 100TL civarında. Bende ürünler olmadığı için foto yükleyemiyorum o yüzden yine incelemek isterseniz marka adını Google'a yazmanız yeterli.


Peki ben ne yapıyorum...

1 ay kadar evden uzaklaşmadık diyebilirim. İlk zamanlar sık sık tuvalete gittiğimiz ve uzun uzun kaldığınız için dışarılarda dolaşmak çok da mantıklı gelmedi açıkçası. 😊 Ama artık Kumsal epey alıştığı için daha rahatız.

Evde kullandığım tuvalet adaptörünü büyük bir poşette yanıma alıyorum. (Adaptörümüz Mothercare'den). Pusetimizin sepetine rahatça sığıyor zaten. Yanımda mutlaka bir top tuvalet kağıdı da bulunduruyorum. Eğer dışarıda gezeceksek peçete dizip adaptörü üzerine yerleştiriyorum. Ama aklımda kullan at klozet kapak örtülerinden almak var. Direk onların üzerine adaptörü yerleştirmek daha pratik ve hijyenik olur gibi geliyor.

Bu şekilde hem evde hem de dışarıda kullanıyorum ve çok da rahat ediyoruz.




Ev misafirliklerinde de eğer kaçırması sorun olmayacaksa bağlamıyorum bezini, ilk defa gittiğimiz yerlerde bezini bağlıyorum ama mutlaka açıklamasını yapıyorum, gelince soyluyor, yine tuvalete yapıyoruz ve tekrar bağlıyorum. Şimdiye kadar ne geriye dönüş oldu yani bezini tekrar takmak istedi ne de bezi var diye çişini bıraktı. 😉

Bir süre daha bu şekilde devam edeceğiz bakalım...

Ha hiç kaçırmıyor mu dışardayken derseniz, elbette oluyor. Hatta bir keresinde çocuk mağazalarından birinde epeyce yapmıştı. 😅🙈 Oyuncaklara dalıp söylemeyi unuttu sanıyorum. Olacak yani gözünüz korkmasın. Daha doğrusu çekindiğiniz için eve kapanmayın derim. Yanınızda birisi de olursa daha da rahat oluyor zaten. 😉

Bol gezmeli ve kuru günler olsun. 😁💕

Sevgiler,
XOXO 😉


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder