14 Aralık 2016 Çarşamba

23 aylık oldum


Kumsal bugün 23 aylık oldu. 🤗 Resmiyette çocukluğa son 1 ay var ama sanırım benim gözümde daha uzun süre bebek olarak kalacak...




2 yaşa yaklaştığımız bu günlerde ciddi gelişim gösterdiğini, birçok şeyi artık ufak yardımlarla da olsa kendi yapabildiğini gözlemliyorum.

Mesela artık yemeğini kendi yiyebiliyor. Elbette ben de ufak destekler veriyorum ama kendisi artık hem yardım istemiyor hem de gerçekten başarabiliyor. 👏👏

Yine aynı şekilde dişlerini de kendi fırçalamak istiyor ama arkasından bir tur da ben geçiyorum. 😉 Becerebiliyor mu derseniz hiç de fena değil diyebilirim. 😎😁

Ellerini yıkarken de ben yıkadıktan sonra mutlaka kendi de yıkıyor. 😄

Tabi bütün bu saydıklarımı yaparken epey zaman geçiyor, sabırla bekliyorum ve en sonunda da ulaşılabilir bir yerde duran kendi havlusuyla kurulanıyor. 😉



Beğenmediği kıyafetleri giymek istemiyor şu sıra, o yüzden ben de 2 seçenek sunarak bu problemi çözdüm. Böylece yine kendi dediği olmuş oluyor (mu acaba?) 😅😅

Tuvalette oyalanma süresi de artık bir yetişkininkine yakın diyebilir. Saatlerce tuvalette beklemiyoruz veya sırf orada oyun oynamak için 'tuvaletim var' demiyor. Geldi, hemen yapıyor, bitti. 👏👏 Bir de benim bacaklarından tutup kaldırmamla şimdiye kadar hiç tuvaletini yapmamıştı geçtiğimiz ay mecbur kaldığım için denedim ve artık korkmuyor 👍👍



Bir 'anne napioosuunn'dur gidiyor son zamanlarda. 😂 Ama öyle soru gibi değilde eleştirir gibi. Yanlış vurgulama falan da yok ha, baya baya beğenmediği zamanlar 'anne napioosuunn' diyiveriyor. 😂

'Hadiii hadii', 'çabuuk', 'şimdi şimdi'lerimiz var ki sormayın. 😍😍 Sesteki o tonlama beni bitiriyor. 💕💕


'Eline sağlık' demeyi de öğrendi artık. Baktı çok hoşuma gidiyor her lokmadan sonra söyler oldu. 😂😂


Kendi kendine oynama süresi de geçtiğimiz ay farkedilir şekilde arttı. Sofrayı hazırlayacak, ya da kolay bir yemek pişirecek zamanım oluyor yani. Yarım saati bazen buluyor ama kendini oyalayabilmesi önemli olduğu için bu süre bu aylarda bence gayet ideal. 😉

Son azılarımızdan da 1 tane patlattık bu ay. Kaldı 3, onları da kolayca atlatır inşallah. 🙏




Geçtiğimiz ayları da okuma isterseniz linkleri aşağıda:


Sevgiler,
XOXO 😉


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder