16 Ocak 2017 Pazartesi

2 yaşına girdim!


Kumsal 2 yaşında 🎂🎉🎉🎈🎈  Kendimi gerçekten 2 yaşına kadar yanında kalabildiğim için şanslı sayıyorum. 




Artık bebeklikten çıkıp çocuk oldu... Kendini kurtardı diyorlar ya sanırım hemen hemen durum böyle... 

Artık tuvaletini kaçırmıyor (geceye yeni başladım, onu da tamamladığımızda paylaşacağım. Tuvalet eğitimiyle ilgili yazılarıma aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz:
http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2016/08/tuvalet-egitimine-baslarken.html
http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2016/08/tuvalet-egitimi-gunduz-alskanlg.html
http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2016/08/tuvalet-egitimine-yardmc-kitaplar.html

Artık yemeğini kendi başına yiyebiliyor (elbette döküyor, bir yetişkin gibi değil ama beraber, karşılıklı, aynı anda yemek yiyebiliyoruz)

Yaşına göre gayet akıcı konuşuyor, her derdini anlaşılır şekilde ifade edebiliyor.

Uyku düzenimiz var, gündüzleri hemen hemen hiç uyumasa da geceleri kendi başına uyuyor ve sabaha kadar uyanmıyor (dediğim gibi bir tek tuvalete kaldırıyorum veya kabus görüp uyanıyor ama geri çok rahat dalıyor uykuya. Konuyla ilgili yazılarımı yine aşağıya ekliyorum:

Emmeyi bıraktı, artık bol bol sarılıyoruz birbirimize onun yerine. 💕 

Kendi kendine oynama süresi epey arttı diyebilirim.

Ee artık abla oldu teyzeler, amcalar 😄😍😍




Peki bu ay neler öğrendi, neler değişti...

En büyük gelişme bu ay memeyi bırakmamız oldu. Şükür zorlanmadık...

Bebeklerini konuşturmaya başladı; -nasılsın Niloya, -iyiyim sen nasılsın 😁😁oturtup bebeklerine yemek yediriyor, uyutuyor, banyo yaptırıyor, kendi başına keyifle oynuyor özetle.

Kendi kendine yıkanma hevesi de geldi, banyo yapmadan önce mutlaka biraz oyun oynuyor suyla, malum havalar soğuk olduğu için sulu oyunları banyo öncesinde oynuyoruz ve artık süngeriyle kendi kendini temizlemeye başladı, daha doğrusu deniyor. Çok hevesli çokk 😄😄
Her şeyi kendi yapmak istiyor, dişini kendi fırçalayacak, banyosunu kendi yapacak, ellerini kendi yıkayacak gibi... İzin veriyorum elbette, önce kendisi yapıyor sonra ben tekrarlıyorum.

'Korkuyorum, korktum'lar arttı. Gürültülere korkuyor, bir de bir ara oyuncak adamdan korkuyordu. Öyle bir şey yok, hayal ürünü yani. 😓 Bu konuyla ilgili neler yapılabilir çok bilgim yok açıkçası, gerekli kitap araştırmasını yapıyorum, sizin de tavsiyeniz olursa lütfen yorum bırakın. Birkaç güne 2 yaş aşıları için doktora gideceğiz orada da bu konuyu konuşacağım bakalım. Sürekli olan bir durum değil fakat hepimiz dönem dönem benzer korkular yaşadık o yüzden hazırlıklı olmak gerek sanıyorum...





Biz bu sene evde kutladık Kumsal'ın doğum gününü, geçen sene dışarıda yapmamıza rağmen bu sene daha rahat ettim diyebilirim. Elbette büyümesinin  payı çok ama ev ortamı daha rahat oldu, Kumsal ve arkadaşları istedikleri gibi, istedikleri yerde oynadılar.

Son olarak da doğum günümüzden birkaç kare paylaşmak istiyorum, evde kutlamak isteyenlere belki fikir olur. 😉😇
















Gelelim geçmiş aylara; okumak isterseniz linklerini tek tek aşağıya ekledim.



Sevgiler,
XOXO 😉


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder